lauantai 1. elokuuta 2015

Siiton tullu bilehullu

Päivän puhteena piirinmestaruuskisat. Molempien koirien kanssa joukkueessa ja Taikan kanssa yksilöissä. Tuloksellisesti ei jäänyt jälkipolville pokaaleja: Lumon radan onnistuin sössimään tokalle esteelle, vaikka rata oli sille monin paikoin hankala niin hylky tuli helpossa kohdassa kun lähetin sen takaakiertoon suoran sijaan. Oho! Olen silti erittäin tyytyväinen Lumon rataan: se on vielä vauvakoira, mutta suoriutui silti hienosti hankalasta radasta, ainoa virhe tuon ohjausmokan lisäksi oli A:n ohitus kun en ohjannut sinne kunnolla. Hankalista kuvioista Luu selvisi tuosta vaan, seurasi ohjausta ja haki ja pujotteli kepit hyvin. A oli hyvä ja keinunkin teki, vaikka se oli viime treeneissä kovin jännä yhtäkkiä. Huusi mulle kun olin epäselvä. Huusi myös huvikseen. Oli hauskaa ja Lumon päivän tavoite radalla pysymisestä ja edes kohtuullisesti ohjauksen seuraamisesta täyttyi!

Lumon asenne on ihan timanttia. Se menee radalle hirveällä riemulla, kulkee kisapaikalla rinta rottingilla hihnassaan roikkuen että KATTOKAA KAIKKI MÄ OON TÄÄLLÄ ja on niin vilpittömän onnellinen sekä radalla että sen jälkeen. Joo, se myös haukkuu välillä kiihdyttäville koirille, tai ihan muuten vaan. Haukkuu myös mulle jos ei radalla ymmärrä jotain. Saattaa purra hihaan/käteen yhtälailla kun hihnaan tai leluunkin. Working on it. Mutta tykkään tän pennun (joo 1,5v koira on pentu tässä taloudessa) yleisestä elämänasenteesta ihan älyttömästi. Lumo on vaan niin onnellinen. Uusissa tilanteissa se uskoo heti olevansa paikan tähti. No niinhän se onkin.
Lumokin on nyt oikea agilitykoira kun sillä on BOT
Taikan kanssa samalta radalta meidän joukkueen ainut nolla, -15sekkaa tai jotain, joten ihan kovaakin mentiin. Hyvä rata oli, ei jäänyt mitään hampaankoloon! 

Yksilöissä Taiksis ajautui kepeillä tokaan väliin ekalla radalla. Kontaktit oli hyvät ja rata muutenkin sujuva, työnsin varmaan liikaa kepeille niin paukahti tokaan. Toisella radalla ansaputki huuteli Taikaa luokseen eikä se vilkaissutkaan mua kun yritin kääntää sitä oikeaan päähän. ;) Ehjiä, hyviä ratoja tänään Taikalta kaikki radat, ja se liikkui hyvin ja juokseminen oli kivvaa! Bilehulluus on ilmeisesti tarttuvaa, ja Lumo on tartuttanu asennettaan ennen vähän arkaan hissukka-Taikaankin. 

Ratojen välissä hengailin Lumon kanssa kisapaikalla, leikitin sitä, join kahvia ja liikutin koiria. Vikan radan jälkeen käytiin vielä vähän pidemmällä lenkillä ja naalit juoksuttivat hulluina toisiaan. Noina hetkinä kun tyypit juoksevat hännät riemuista suiroina yhdessä muistan miksi mulla onkaan nykyisin kaksi koiraa!

Kasituntisen kisapäivän ja rallattelun päätteeksi autossa näytti tältä. Myös tämä on syy siihen miksi mulla on nykyään kaksi koiraa. Alempi BOTti on Taika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti